ΜΗΝΥΜΑ

ΓΙΑ ΚΗΡΥΓΜΑΤΑ ΤΩΝ ΚΥΡΙΑΚΩΝ, ΕΟΡΤΩΝ ΚΑΙ ΑΓΙΩΝ ΔΕΙΤΕ ΤΙΣ ΕΤΙΚΕΤΕΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑ

Τρίτη 1 Μαρτίου 2022

Κυριακή της Συγγνώμης (της Τυρινής)

Άγιος Θεοφάνης ο Έγκλειστος

(Ματθ. 6, 14-21)

Ἐὰν γὰρ ἀφῆτε τοῖς ἀνθρώποις τὰ παραπτώματα αὐτῶν, ἀφήσει καὶ ὑμῖν ὁ πατὴρ ὑμῶν ὁ οὐράνιος· ἐὰν δὲ μὴ ἀφῆτε τοῖς ἀνθρώποις, οὐδὲ ὁ πατὴρ ὑμῶν ἀφήσει τὰ παραπτώματα ὑμῶν. Πόσο απλή και εύκολη γίνεται έτσι η υπόθεση της σωτηρίας μας! Συγχωρούνται τα παραπτώματά μου, υπό την προϋπόθεση ότι συγχωρώ κι εγώ τα λάθη των συνανθρώπων μου προς εμένα. Αυτό σημαίνει ότι κρατώ τον εαυτό μου στα δικά μου χέρια. Αν αγωνιστώ να ξεπεράσω την αντίδρασή μου έναντι του αδελφού μου και να ειρηνεύσω με αυτόν – αυτό είναι, δεν μου ζητείται τίποτε άλλο!

Κυριακή της Συγγνώμης

Ημέρα Συγγνώμης – μεγάλη, εκπληκτική ευκαιρία, δοσμένη από τον Θεό! Αν όλοι μας την αξιοποιούσαμε όπως πρέπει, αυτή η μέρα θα αλλοίωνε τις χριστιανικές μας κοινωνίες και η γη θα ενωνόταν με τον ουρανό.

***

Ἔφθασε καιρός, ἡ τῶν πνευματικῶν ἀγώνων ἀρχή,

ἡ κατὰ τῶν δαιμόνων νίκη, ἡ πάνοπλος ἐγκράτεια,

ἡ τῶν Ἀγγέλων εὐπρέπεια, ἡ πρὸς Θεὸν παρρησία·

δι᾿ αὐτῆς γὰρ Μωϋσῆς γέγονε τῷ Κτίστῃ συνόμιλος,

καὶ φωνὴν ἀοράτως, ἐν ταῖς ἀκοαῖς ὑπεδέξατο· Κύριε,

δι᾿ αὐτῆς ἀξίωσον καὶ ἡμᾶς προσκυνῆσαί σου

τὰ Πάθη καὶ τὴν ἁγίαν Ἀνάστασιν, ὡς φιλάνθρωπος.


Άγιος Θεοφάνης ο Έγκλειστος, Ψωμί για το ταξίδι: Οδοιπορικό Μεγάλης Τεσσαρακοστής, 1η έκδ., Αρμός, Αθήνα, 2012

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου