ΜΗΝΥΜΑ

ΓΙΑ ΚΗΡΥΓΜΑΤΑ ΤΩΝ ΚΥΡΙΑΚΩΝ, ΕΟΡΤΩΝ ΚΑΙ ΑΓΙΩΝ ΔΕΙΤΕ ΤΙΣ ΕΤΙΚΕΤΕΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑ

Σάββατο 5 Νοεμβρίου 2022

 Κήρυγμα Αποστολικό Κυριακής ΚΑ’ Επ. (06–11–2022)

«Ἐγὼ γὰρ διὰ νόμου νόμῳ ἀπέθανον, ἵνα Θεῷ ζήσω»

Αγαπητοί μου αδελφοί στο σημερινό αποστολικό ανάγνωσμα ο Απ. Παύλος έρχεται να θίξει ένα σπουδαίο ζήτημα που απασχόλησε τους Χριστιανούς της πρώτης Χριστιανικής Εκκλησίας.

Αν δηλαδή θα πρέπει να τηρούνται οι νομικές διατάξεις που αναφέρονται στο Μωσαϊκό νόμο ως απαραίτητο στοιχείο για την σωτηρία των ανθρώπων εντός της Εκκλησίας. Η Αποστολική Σύνοδος απεφάνθη ότι μόνο η πίστη στον Ιησού Χριστό μας και η εφαρμογή όσων η Αγία μας Εκκλησία διδάσκει και νομοθετεί μας σώζουν και μας οδηγούν στην σωτηρία.

Ιδιαίτερα τονίζει ο Απ. Παύλος ότι «οὐ δικαιοῦται ἄνθρωπος ἐξ ἔργων νόμου ἐὰν μὴ διὰ πίστεως Ἰησοῦ Χριστοῦ». Δηλαδή ξέρουμε πως ο άνθρωπος δεν μπορεί να σωθεί με την τήρηση των διατάξεων του Νόμου. Αυτό γίνεται μόνο με την πίστη μας στον Χριστό. Από την στιγμή που ο Χριστός έρχεται στον κόσμο και λαμβάνει την ανθρώπινη πεσμένη υπό της αμαρτίας φύση και την αποκαθιστά στο πρώτο κάλλος αναμορφώνοντας την σωτηρία δια της πίστεως, εντός του χώρου της Εκκλησίας, κάθε άλλος νόμος και διάταξη του παρελθόντος είναι περιττή και χωρίς νόημα.

«Έγὼ γὰρ διὰ νόμου άπέθανον ἵνα Θεῷ ζήσω, Χριστῷ συνεσταύρωμαι». Αληθινά σας λέγω ότι με κριτήριο το  Μωσαϊκό νόμο έχω πεθάνει για την θρησκεία του νόμου, ώστε να βρω την ζωή κοντά στον Θεό και στον σταυρό του Χριστού και Σωτήρα μου, λέγει.

Αδελφοί μου, πραγματικά το Αποστολικό φαινόμενο που λέγεται Παύλος μας εκπλήσσει δια την πλήρη αλλαγή και την πλήρη ανακαίνισή του από τον παλαιό νόμο του Μωϋσή, στον Νόμο της Χάριτος του Ιησού Χριστού. Αφήνει πίσω του όσα διδάχθηκε από τους προγόνους του περί των Νομικών και τελετουργικών διατάξεων και με αποφασιστική πίστη τα δίνει όλα χωρίς συμβιβασμούς και παλινδρομήσεις προς την νέα πίστη του Ιησού Χριστού.

Αυτό αδελφοί μου ζητά και από εμάς ο Κύριός μας. Συμβιβασμοί, υποχωρήσεις και εκπτώσεις στην πίστη δεν χωρούν. Καταλάβαμε ότι μόνο ο Χριστός μας είναι η μοναδική σωτηρία μας. Αφήνουμε τα αμαρτωλά του παρελθόντος, πρόσωπα, πράγματα, ιδέες, θεωρίες, φιλίες, κάθε τι αντίθετο με την εις Χριστόν πίστη μας και η ζωή μας γίνεται «κατά Χριστόν ζωή».

Ακούστε τι λέγει αυτός των Αποστόλων Μέγας: «Ζῶ δε οὐκέτι ἐγώ, ζῇ δε ἐν ἐμοὶ Χριστός». Έπαψα να ζω ως Σαύλος, ως άνθρωπος του φανατικού θρησκευτικού παρελθόντος του Ιδουαισμού. Δεν είμαι πια ο άνθρωπος ο παλαιός της αμαρτίας και της προπατορικής πτώσεως. Μέσα μου ζει ο Χριστός μου, ο Σωτήρας μου!

Με το άγιον Βάπτισμά μου και την χάριν του Αγίου Πνεύματος που έλαβα, έπαψα να ζω πια εγώ, αλλά κυριευμένος από τον Ιησού Χριστό μου, ανήκω και ζω γι’ Αυτόν!

Μας καλεί λοιπόν αδελφοί μου και εμάς ο μεγάλος Απόστολος να ζήσει ο Χριστός «ἐν ταῖς καρδίαις ἡμῶν» διότι έτσι μόνο θα γνωρίσουμε την «όντως χαρά». Αυτό όμως συνεπάγεται γνήσια Χριστιανική ζωή, πίστη και πράξη. Όχι μόνο τήρηση των θρησκευτικών υποχρεώσεων, όπως οι Ιουδαίοι, αλλά εφαρμογή και γνησιότητα στον τρόπο της ζωής μας σε σχέση με τον Θεό και τους αδελφούς μας. Να μας αξιώνει ο Θεός να γινόμαστε Χριστιανοί της γνήσιας και ζωντανής πίστεως των καλών έργων. Αμήν!

ΠΗΓΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου