ΜΗΝΥΜΑ

ΓΙΑ ΚΗΡΥΓΜΑΤΑ ΤΩΝ ΚΥΡΙΑΚΩΝ, ΕΟΡΤΩΝ ΚΑΙ ΑΓΙΩΝ ΔΕΙΤΕ ΤΙΣ ΕΤΙΚΕΤΕΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑ

Σάββατο 28 Δεκεμβρίου 2013

ΚΥΡΙΑΚΗ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΧΡΙΣΤΟΥ ΓΕΝΝΗΣΙΝ   

26 Δεκεμβρίου 1999

«Γνωρίζω δὲ ὑμῖν, ἀδελφοί, τὸ εὐαγγέλιον τὸ εὐαγγελισθὲν ὑπ᾿ ἐμοῦ ὅτι οὐκ ἔστι κατ᾿ ἄνθρωπον».

 (Γαλ. α΄, 11-19)

Ἡ ἄ­γνοι­α, ὁ ὀρ­θο­λο­γι­σμός καί ἡ ἀμ­φι­σβή­τη­ση πού ὑ­πάρ­χει κατ᾿ ἐ­ξο­χήν στήν ἐ­πο­χή μας γύ­ρω ἀ­πό τά θέ­μα­τα τῆς χρι­στι­α­νι­κῆς Πί­στε­ως καί τό Εὐ­αγ­γέ­λι­ο τοῦ Χρι­στοῦ μας, ὁ­δη­γεῖ πολ­λούς καί ἴ­σως καί Χρι­στι­α­νούς νά ἔ­χουν καί νά δι­α­τυ­πώ­νουν τίς πλέ­ον πα­ρά­ξε­νες θέ­σεις καί δι­α­θέ­σεις. Ἄλ­λους πι­στούς τούς προ­βλη­μα­τί­ζουν καί τούς κά­νουν συ­χνά νά ἀ­να­ρω­τι­οῦ­νται γι­ά τό τί εἶ­ναι τό Εὐ­αγ­γέ­λι­ο, ποι­όν σκο­πό ἐ­ξυ­πη­ρε­τεῖ καί ἀ­πό ποῦ ἀ­λη­θι­νά προ­ῆλ­θε.

Στά ἐ­ρω­τή­μα­τα αὐ­τά ἔρ­χε­ται ὁ Ἀ­πό­στο­λος Παῦ­λος νά ἀ­πα­ντή­σει μέ τό ση­με­ρι­νό ἀ­πο­στο­λι­κό ἀ­νά­γνω­σμα, ἀ­γα­πη­τοί μου Χρι­στι­α­νοί, καί μά­λι­στα ὄ­χι χω­ρίς λό­γο, μι­ά καί στήν Ἐκ­κλη­σί­α τῆς Γα­λα­τί­ας εἶ­χαν εἰ­σχω­ρή­σει οἱ αἱ­ρε­τι­κοί ἰ­ου­δα­ΐ­ζο­ντες ψευ­δο­δι­δά­σκα­λοι, οἱ ὁ­ποῖ­οι ἀμ­φι­σβη­τοῦ­σαν τήν θεί­α προ­έ­λευ­ση τοῦ Εὐ­αγ­γε­λί­ου καί μέ συ­κο­φα­ντί­ες καί δι­α­βο­λές προ­κα­λοῦ­σαν, ὄ­χι μό­νο τα­ρα­χές καί σκάν­δα­λα στούς πι­στούς, ἀλ­λά καί προ­σπα­θοῦ­σαν νά κλο­νί­σουν τό ἀ­πο­στο­λι­κό του ἀ­ξί­ω­μα.

Τό πρῶ­το πού θέ­λει νά δι­δά­ξει καί μέ ἀ­κρί­βει­α νά τούς δο­θεῖ νά ἐν­νο­ή­σουν εἶ­ναι ὅ­τι τό Εὐ­αγ­γέ­λι­ο δέν εἶ­ναι ἀν­θρώ­πι­νης ἔ­μπνευ­σης καί προ­έ­λευ­σης προ­ϊ­όν καί οὔ­τε ὁ ἴ­δι­ος τό πα­ρέ­λα­βε καί τό δι­δά­χθη­κε ἀ­πό ἀν­θρώ­πους, ἀλ­λά τό ἐ­βί­ω­σε κα­τά τρό­πο ἄ­με­σο καί θαυ­μα­στό, ὅ­πως τοῦ τό ἀ­πο­κά­λυ­ψε ὁ ἴ­δι­ος ὁ Ἰ­η­σοῦς Χρι­στός μας. Ὑ­πῆρ­ξε «κλη­τός ἀ­πό­στο­λος, ἀ­φι­ε­ρω­μέ­νος εἰς τό Εὐ­αγ­γέ­λι­ον τοῦ Θε­οῦ», γρά­φει σέ ἄλ­λη πε­ρί­πτω­ση στήν πρός Ρω­μαί­ους ἐ­πι­στο­λή, γι­ά νά τούς βε­βαι­ώ­σει ὅ­τι τόν εἶ­χε κα­λέ­σει ὁ Θε­ός, μέ τό θαῦ­μα καί τήν με­τα­στρο­φή του στήν πο­ρεί­α του πρός τήν Δα­μα­σκό, καί τόν εἶ­χε ξε­χω­ρί­σει γι­ά νά δι­δά­ξει τό Εὐ­αγ­γέ­λι­ό Του.

Ἀ­πό τό­τε καί μέ­χρι σή­με­ρα, γι­ά εἴ­κο­σι αἰ­ῶ­νες ζω­ῆς χρι­στι­α­νι­κῆς, ἀ­πο­δει­κνύ­ε­ται πε­ρί­τρα­να ὅ­τι τό κή­ρυ­γμα τοῦ Παύ­λου, τό Εὐ­αγ­γέ­λι­ό του, «οὐκ ἔ­στι κα­τὰ ἄν­θρω­πον». Εἶ­ναι τό ἕ­να, τό αἰ­ώ­νι­ο Εὐ­αγ­γέ­λι­ο τοῦ Χρι­στοῦ, τό Εὐ­αγ­γέ­λι­ο πού καί ἐ­μεῖς γνω­ρί­σα­με, χά­ρις στούς κό­πους καί τούς ἀ­γῶ­νες τῆς με­γά­λης αὐ­τῆς ψυ­χῆς, τοῦ Παύ­λου.

Ἀ­κό­μη ὁ Ἀ­πό­στο­λος Παῦ­λος θέ­λει νά το­νί­σει πώς ὅ,τι μᾶς κή­ρυ­ξαν οἱ ἀ­πε­σταλ­μέ­νοι τοῦ Θε­οῦ τό εἶ­παν, ὄ­χι «θε­λή­μα­τι ἀν­θρώ­που», ἀλ­λά «ὑ­πὸ Πνεύ­μα­τος Ἁ­γί­ου φε­ρό­με­νοι», κα­θώς καί ὁ Ἀ­πό­στο­λος Πέ­τρος γρά­φει στήν Β' ἐ­πι­στο­λή του. Δέν εἶ­ναι δη­λα­δή ἐ­φεύ­ρη­μα καί ἐ­πι­νό­η­μα τοῦ ἀν­θρώ­πι­νου νοῦ, μή­τε θρη­σκευ­τι­κή ἀ­να­ζή­τη­ση καί με­τα­φυ­σι­κός στο­χα­σμός. Δέν εἶ­ναι ἀ­να­κά­λυ­ψη τοῦ ἀν­θρώ­που, ἀλ­λά ἀ­πο­κά­λυ­ψη τοῦ ἴ­δι­ου του Θε­οῦ πρός τόν ἄν­θρω­πο. Εἶ­ναι, ὅ­πως λέ­γει ἀλ­λοῦ ὁ Παῦ­λος, τό Εὐ­αγ­γέ­λι­ο πού πα­ρα­λά­βα­με «δι᾿ ἀ­πο­κα­λύ­ψε­ως Ἰ­η­σοῦ Χρι­στοῦ, στό ὁ­ποῖ­ο στε­κό­μα­στε καί μέ τό ὁ­ποῖ­ο σω­ζό­μα­στε (Α΄ Κο­ρινθ. ι­ε΄, 1). Τέ­λος αὐ­τός εἶ­ναι ὁ ἴ­δι­ος ὁ Ἰ­η­σοῦς Χρι­στός, ὁ Θε­άν­θρω­πος Κύ­ρι­ος, τό Εὐ­αγ­γέ­λι­ο τῆς σω­τη­ρί­ας μας.

Με­τά ἀ­πό ὅ­λα αὐ­τά, ἀ­γα­πη­τοί μου Χρι­στι­α­νοί, μπο­ροῦ­με νά κα­τα­νο­ή­σου­με ὅ­τι ἡ οὐ­σί­α τοῦ Εὐ­αγ­γε­λί­ου δέν εἶ­ναι ἁ­πλῶς κά­ποι­ες με­γά­λες ἀ­λή­θει­ες θε­ϊ­κές, ἀλ­λά ἕ­να πρό­σω­πο καί ἕ­να ἔρ­γο θε­ϊ­κό. Τό Πρό­σω­πο τό Θε­αν­δρι­κό τοῦ Χρι­στοῦ μας καί τό ἔρ­γο τῆς σω­τη­ρί­ας μας ἀ­πό τή φθο­ρά τῆς ἁ­μαρ­τί­ας καί τοῦ θα­νά­του, ὅ­πως αὐ­τό φα­νε­ρώ­θη­κε σάν δυ­να­τό­τη­τα ζω­ῆς μέ τήν σταυ­ρι­κή Του θυ­σί­α καί τήν Ἀ­νά­στα­σή Του.

Χρι­στι­α­νοί μου, Εὐ­αγ­γέ­λι­ο, κα­τά τόν Ἰ­ω­άν­νη τόν Χρυ­σό­στο­μο, εἶ­ναι τό ἔρ­γο τοῦ Χρι­στοῦ· ἡ ἀ­ναί­ρε­ση τῆς κο­λά­σε­ως, ἡ λύ­ση τῶν ἁ­μαρ­τη­μά­των, ἡ δι­και­ο­σύ­νη καί ὁ ἁ­γι­α­σμός, ἡ ἀ­πο­λύ­τρω­ση καί ἡ υἱ­ο­θε­σί­α, ἡ κλη­ρο­νο­μί­α τῶν Οὐ­ρα­νῶν καί ἡ συγ­γέ­νει­α πρός τόν Υἱ­όν τοῦ Θε­οῦ. Εὐ­αγ­γέ­λι­ο ση­μαί­νει «Θε­ός ἐ­πὶ γῆς καὶ ἄν­θρω­πος ἐν Οὐ­ρα­νῷ».

«Χω­ρίς αὐ­τό», λέ­γει κά­που ὁ με­γά­λος φι­λό­σο­φος Πα­σκάλ, «δέν γνω­ρί­ζου­με τί­πο­τα καί δέν βλέ­που­με τί­πο­τα πα­ρά σκο­τά­δι».

Γι­ά μᾶς ὅ­μως πού ζοῦ­με μέ­σα στή χά­ρη τῶν Μυ­στη­ρί­ων τῆς Ἐκ­κλη­σί­ας μας καί πι­στεύ­ου­με στόν Ἰ­η­σοῦ Χρι­στό μας τό Εὐ­αγ­γέ­λι­ο ἀ­πο­τε­λεῖ πη­γή πί­στε­ως ἀ­λη­θι­νῆς καί ὁ­δό ζω­ῆς καί ὑ­πό­σχε­ση πρα­γμα­τι­κῆς αἰ­ώ­νι­ας σω­τη­ρί­ας. Α­ΜΗΝ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου