ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΩΝ ΜΥΡΟΦΟΡΩΝ
(19 Μαΐου 2002)
Ἡ σημερινή Εὐαγγελική Περικοπή, ἀγαπητοί μου ἀδελφοί, μᾶς μεταφέρει στά γεγονότα τῆς Μεγάλης Παρασκευῆς. Ὁ Χριστός πέθανε καρφωμένος στό Σταυρό. Ποιός, ὅμως, θά Τόν κηδεύσει; Ἡ ὥρα περνᾶ καί κανείς δέν ἐμφανίζεται. Ποῦ πῆγαν οἱ ἀκροατές Του; Αὐτοί πού Τόν ἀκολουθοῦσαν; Οἱ Μαθητές Του; Κανένας! «Πέπαυται τόλμα Μαθητῶν». Χάθηκε ἡ τόλμη τῶν Μαθητῶν.
Ἀλλά νά! Ἔρχεται κάποιος ἐπίσημος, ἕνας Βουλευτής, ὁ Ἰωσήφ ἀπό τήν Ἀριμαθαία. Αὐτός «τολμήσας», γράφει τό Εὐαγγέλιο, παρουσιάζεται στόν Πιλάτο καί ζητᾶ τήν ἄδεια νά κηδεύσει τόν Ἰησοῦ. Δέν σκέφθηκε μήπως πέσει στή δυσμένεια τοῦ ἄρχοντα, μήπως χάσει τή θέση του. Φάνηκε ἀνδρεῖος στό θέμα τῆς τόλμης γιά τόν Χριστό. Ἐνῶ οἱ Μαθητές φάνηκαν δειλοί, ὁ Βουλευτής Ἰωσήφ πῆρε ἄριστα: «Πέπαυται τόλμα Μαθητῶν, Ἀριμαθαίας δέ ἀριστεύει Ἰωσήφ»!
Μά τό σημερινό Εὐαγγελικό ἀνάγνωσμά μᾶς μιλᾶ καί γιά κάποιες γυναῖκες πού ἔζησαν τό Πάθος, ἀλλά καί τήν Ἀνάσταση τοῦ Χριστοῦ. Εἶναι οἱ Μυροφόρες, πού, τολμηρές κι αὐτές, ἦλθαν μέ μύρα καί ἀρώματα στόν Τάφο τοῦ Χριστοῦ, χωρίς νά φοβηθοῦν τή στρατιωτική φρουρά, χωρίς νά ὑπολογίσουν τόν ὀγκόλιθο πού ἔκλεινε τό μνῆμα. Γι᾿ αὐτό ἀξιώθηκαν πρῶτες αὐτές νά ἀκούσουν ἀπό τό στόμα τοῦ Ἀγγέλου τό μήνυμα τῆς Ἀναστάσεως τοῦ Χριστοῦ καί νά δοῦν τά σημάδια τῆς Ἀναστάσεως.
Τήν ταφή καί τήν Ἀνάσταση τοῦ Χριστοῦ τά ζοῦμε κι ἐμεῖς, ἀδελφοί μου, στήν Θεία Λειτουργία. Τά ζοῦμε πραγματικά, ὄχι φανταστικά. Στήν Θεία Λειτουργία ζοῦμε ὅλη τή ζωή τοῦ Χριστοῦ, ἀπό τή Φάτνη μέχρι τόν Γολγοθᾶ, ἀπό τή Γέννηση μέχρι τόν θάνατο, τήν ταφή, τήν Ἀνάσταση καί τήν Ἀνάληψη τοῦ Κυρίου.
Ἔχουμε, λοιπόν, ἐμεῖς οἱ πιστοί τήν θέση τοῦ Ἰωσήφ καί τῶν Μυροφόρων στήν Θεία Λειτουργία, πού εἶδαν τήν ταφή καί τήν Ἀνάσταση.
Βγαίνουν τά Ἅγια στή Μεγάλη Εἴσοδο καί τά ἐναποθέτει ὁ Ἱερέας πάνω στήν Ἁγία Τράπεζα. Τί εἶναι ἡ Ἁγία Τράπεζα; Ὁ Τάφος τοῦ Χριστοῦ!
Καί ὅπως ὁ Ἰωσήφ πῆρε σινδόνα καί οἱ Μυροφόρες μύρα καί ἀρώματα γιά τό Σῶμα τοῦ Χριστοῦ, ἔτσι καί ὁ Ἱερέας ἔχει γιά σινδόνα τά καλύμματα πού σκεπάζουν τό Ἅγιο Ποτήριο καί τό Δισκάριο καί γιά ἀρώματα ἔχει τό θυμίαμα.
Βλέποντας, λοιπόν, τόν Ἱερέα στή Μεγάλη Εἴσοδο νά προχωρεῖ πρός τήν Ἁγία Τράπεζα, πρέπει νά νιώθουμε τήν πορεία τοῦ Ἰωσήφ, τοῦ ἐνταφιαστοῦ τοῦ Χριστοῦ, ἀπό τόν Γολγοθᾶ πρός τόν Τάφο. Γι᾿ αὐτό ὁ Ἱερέας τήν ὥρα πού ἀκουμπᾶ τά Ἅγια στήν Ἁγία Τράπεζα θυμᾶται τόν Ἰωσήφ, λέγοντας τό σχετικό τροπάριο: «Ὁ εὐσχήμων Ἰωςὴφ ἀπὸ τοῦ ξύλου καθελὼν τὸ ἄχραντόν Σου Σῶμα, σινδόνι καθαρᾷ εἰλήσας καὶ ἀρώμασι, ἐν μνήματι καινῷ κηδεύσας ἀπέθετο».
Μά καί τήν Ἀνάσταση ζοῦμε στή Θεία Λειτουργία καί σάν τίς Μυροφόρες βλέπουμε τόν Ἀναστημένο Κύριο νά μᾶς προσφέρεται καί νά μᾶς καλεῖ νά ἑνωθοῦμε μαζί Του «μετά φόβου Θεοῦ, πίστεως καὶ ἀγάπης», καθώς βγαίνει μέσα ἀπό τήν πόρτα τοῦ Τάφου, τήν Ὡραία Πύλη. Προσφέροντας στόν Θεό τή Θεία Λειτουργία σάν τίς Μυροφόρες, προσφέρουμε μύρο πολύτιμο «εἰς ὀσμὴν εὐωδίας πνευματικῆς».
Ὁ Χριστός μας εἶναι τό Μύρο καί «ἡ ὀσμὴ τῶν μύρων Του ὑπὲρ πάντα τὰ ἀρώματα», ὅπως λέει ὁ Ἅγιος Γρηγόριος Νύσσης. Γι᾿ αὐτό οἱ ψυχές πού γεύονται τόν Χριστό στή Θεία Λειτουργία γίνονται κι αὐτές μύρο, γίνονται «Χριστοῦ εὐωδία». Καθαρίζουν τήν καρδιά τούς ἀπ᾿ τά πάθη καί τήν δυσώδη κακία καί βάζουν μέσα τους τόν εὐώδη Κύριο. Περπατοῦν στόν εὐωδιαστό κῆπο τῆς Ἐκκλησίας, ὅπου πνέουν οἱ αὔρες τοῦ Πνεύματος. Καί γίνονται αὐτές οἱ ψυχές τῶν πιστῶν μοσχοβολητές, χαριτωμένες, πραγματικά μυροφόρες κι ἀρωματίζουν τόν κόσμο μέ τήν ἐνάρετη ζωή τους, δοξάζοντας ἔτσι τόν Χριστό, στόν Ὁποῖο πρέπει κάθε δόξα στούς αἰῶνες τῶν αἰώνων. ΑΜΗΝ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου