ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΣΤΑΓΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΕΩΡΩΝ (11-5-2008)
ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΩΝ ΜΥΡΟΦΟΡΩΝ
Ἀναστάσιμη ἡ περίοδος πού διάγουμε, ἀγαπητοί Ἀδελφοί. Οἱ Πράξεις τῶν Ἀποστόλων εἶναι ἡ πηγή τῶν Ἀποστολικῶν Ἀναγνωσμάτων τῆς περιόδου αὐτῆς πού λέγεται καί Πεντηκοστάριο. Τήν Κυριακή τῶν Μυροφόρων διαβάζεται εἰδικά ἡ περικοπή ἐκείνη τῶν Πράξεων πού περιγράφει τήν ἐκλογή τῶν ἑπτά Διακόνων. Προσευχή-Λόγος-Ἀγάπη! Τά τρία ἔργα τῶν Ἀποστόλων.
Ἡ ἀγάπη μεταφράζεται σέ διακονία. Σέ θεραπεία τῶν ἀναγκῶν τοῦ λαοῦ. Στήν προκειμένη περίπτωση σέ τραπέζια ἀγάπης. Σέ προσφορά ὑλικῆς τροφῆς καί σέ ἱκανοποίηση σωματικῶν ἀναγκῶν.
Ἡ Ἀγάπη, ὁ Θεός, πῆρε σάρκα· ἔγινε σαρκωμένη Ἀγάπη. Αὐτή ἡ ἀγάπη δέν περιφρονεῖ τήν σάρκα τῶν ἄλλων, τίς σωματικές καί ὑλικές ἀνάγκες τῶν ἀνθρώπων. Ἡ ἀγάπη γίνεται ψωμί τοῦ πεινασμένου, νερό τοῦ διψασμένου, φάρμακο τοῦ πληγωμένου, ἐλευθερία τοῦ ἐξαρτημένου.
Πέρα ἀπ᾿ αὐτή τήν ἀγάπη, πού ἀγκαλιάζει τό σῶμα, οἱ Ἀπόστολοι εἶχαν σάν ἔργο καί τήν ἄλλη, τήν σπουδαιότερη ἀγάπη. Πρόκειται γιά τήν ἀγάπη στήν ψυχή. Ἡ ψυχή τροφοδοτεῖται μέ τόν λόγο. Τό κήρυγμα εἶναι τό ψωμί τῆς ψυχῆς. Εἶναι ἡ ἀγάπη γιά τό πνεῦμα. Εἶναι ἡ διακονία τῆς αἰώνιας ψυχῆς.
Κι ἐκτός ἀπό τίς δύο αὐτές ἀγάπες, οἱ Ἀπόστολοι, σάν ἔργο, εἶχαν τήν ἀπ᾿ ὅλες τίς ἀγάπες πιό μεγάλη καί πιό σπουδαία, τήν ἀγάπη στόν Θεό.
Καί τά τρία ἔργα εἶναι σπουδαῖα. Καί ἡ προσευχή, καί ὁ λόγος καί ἡ διακονία. Ἀλλά οἱ Ἀπόστολοι δέν μποροῦσαν νά ἐπαρκέσουν καί γιά τά τρία. Ὅσο κι ἄν εἶχαν τόν φωτισμό καί τήν δύναμη τοῦ Ἁγίου Πνεύματος, ἄνθρωποι ἦσαν. Ὁ Χριστός, ὡς Θεάνθρωπος, μποροῦσε χωρίς διακοπή, ἀλλά καί χωρίς μείωση καί ἐξάντληση, νά τελεῖ καί τά τρία ἔργα σέ τέλειο βαθμό. Καί νύχτες ὁλόκληρες προσευχόταν καί κήρυττε «πανταχοῦ» καί διακονοῦσε κάθε ὑλική καί σωματική ἀνάγκη τῶν ἀνθρώπων.
Οἱ Ἀπόστολοι αἰσθάνθηκαν τήν ἀνεπάρκειά τους γιά τήν πλήρη ἀνταπόκριση καί στά τρία ἔργα τοῦ Θεοῦ. Δέν εἴμαστε ὅλοι γιά ὅλα. Χρειαζόμαστε συνεργάτες. Αὐτό ἔκαναν οἱ Ἀπόστολοι. Θαυμάζει κανείς τήν ἐπιλογή τους. Μεταξύ πολλῶν ἀναγκαίων διαλέγουν τά ἀναγκαιότερα. Καί τό ἀναγκαιότερο εἶναι ὁ λόγος τοῦ Θεοῦ καί ἡ προσευχή.
Ἡ ἐκλογή τῶν ἑπτά Διακόνων εἶναι ὄχι μόνο καθρέφτης καί ὑπόδειγμα τοῦ πῶς διοικεῖται ἡ Ἐκκλησία, ἀλλά καί καθρέφτης καί ὑπόδειγμα τοῦ ἔργου τῆς Ἐκκλησίας: Καί τό ἔργο αὐτό εἶναι: Προσευχή-Λόγος-Ἀγάπη.
Μέ τήν προσευχή γινόμαστε τό στόμα τοῦ λαοῦ πού μιλᾶ στόν Θεό. Διάκονοι τοῦ λαοῦ στό ἔργο τῆς σωτηρίας του. Ἔργο μεγάλο εἶναι ἡ προσευχή. Ἔργο δυνατό, παντοδύναμο, ἀφοῦ μᾶς ἐξασφαλίζει τήν συμμαχία τοῦ Παντοδύναμου Θεοῦ.
Ἄν ἡ προσευχή μᾶς ἀναδεικνύει στόμα τοῦ λαοῦ πρός τόν Θεό, τό ἄλλο ἔργο, ὁ λόγος τοῦ Θεοῦ, τό κήρυγμα, μᾶς καθιστᾶ στόματα τοῦ Θεοῦ πού μιλᾶ στόν λαό. Μέ τήν προσευχή κατεβάζουμε τόν οὐρανό στήν γῆ. Μέ τόν λόγο τοῦ Θεοῦ κατεβάζουμε τόν Θεό στίς ψυχές τῶν ἀνθρώπων.
Στά ἀποστολικά χρόνια γόγγυζαν μερικοί, διότι νόμιζαν ὅτι ἀδικοῦνται στήν διανομή τῆς ἀγάπης. Καί σήμερα πολλοί στενάζουν. Ζητοῦν τόν Χριστό τῆς διακονίας.
Ἡ ἁγία μας Ἐκκλησία πάντοτε προσφέρει στόν λαό καί τήν πνευματική καί τήν ὑλική διακονία. Προσφέρει στόν Θεό λαμπρούς Ναούς, ἀλλά καί στόν ἄνθρωπο πού ἔχει ἀνάγκη προσφέρει βοήθεια καί συμπαράσταση.
Ἡ πραγματική κοινωνία τῶν ἀνθρώπων ἐπιτυγχάνεται μόνο μέσα στήν Ἐκκλησία. Ὅσο προαγόμαστε πνευματικά, μέ τήν προσευχή, μέ τήν συνειδητή καί διαρκῆ συμμετοχή στά ἱερά Μυστήρια καί μέ κάθε μέσο πού μᾶς παρέχει ἡ Μητέρα μας Ἐκκλησία, τόσο πλησιάζουμε καί τούς συνανθρώπους μας μέ ἀγάπη καί διάθεση διακονίας.
Ἡ κοινωνία τῆς ἀληθινῆς ἐν Χριστῷ ἀγάπης εἶναι ἐπίγειος παράδεισος. Μέ τήν ἀγάπη πρός τούς ἀδελφούς μας ζοῦμε τήν ἀναστημένη ζωή στό Σῶμα τῆς Ἐκκλησίας καί προγευόμαστε τήν χαρά τῆς Βασιλείας τοῦ Θεοῦ. Εἴθε νά ἀπολαμβάνουμε αὐτή τήν ζωή τῆς Ἀναστάσεως στήν γῆ καί νά ἀπολαύσουμε τήν Οὐράνια Βασιλεία τοῦ Χριστοῦ. ΑΜΗΝ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου