Κυριακὴ Μετά τά Φῶτα
11 Ἰανουαρίου 2015
Β’ Κορινθ. δ’ 6-15
“εἰδότες ὅτι ὁ ἐγείρας τὸν Κύριον Ἰησοῦν καὶ ἡμᾶς διὰ Ἰησοῦ ἐγερεῖ καὶ παραστήσει σὺν ὑμῖν”.
Καὶ γνωρίζομεν, ὅτι ὁ Θεὸς ὁ ὁποῖος ἀνέστησε τὸν Κύριον Ἰησοῦν θὰ ἀναστήσει καὶ μᾶς διὰ τοῦ Ἰησοῦ…
Ὁ ἀπόστολος Παῦλος ἀδελφοί μου, μᾶς παρουσιάζει στὴ σημερινὴ ἀποστολικὴ περικοπὴ μερικὰ ὑπερφυσικὰ κατορθώματα. Εἶναι ἀπίστευτα στὴν ἀνθρώπινη λογική, εἶναι ὑπέρλογα, θαυμαστὰ στὰ ματιά μας.
11 Ἰανουαρίου 2015
Β’ Κορινθ. δ’ 6-15
“εἰδότες ὅτι ὁ ἐγείρας τὸν Κύριον Ἰησοῦν καὶ ἡμᾶς διὰ Ἰησοῦ ἐγερεῖ καὶ παραστήσει σὺν ὑμῖν”.
Καὶ γνωρίζομεν, ὅτι ὁ Θεὸς ὁ ὁποῖος ἀνέστησε τὸν Κύριον Ἰησοῦν θὰ ἀναστήσει καὶ μᾶς διὰ τοῦ Ἰησοῦ…
Ὁ ἀπόστολος Παῦλος ἀδελφοί μου, μᾶς παρουσιάζει στὴ σημερινὴ ἀποστολικὴ περικοπὴ μερικὰ ὑπερφυσικὰ κατορθώματα. Εἶναι ἀπίστευτα στὴν ἀνθρώπινη λογική, εἶναι ὑπέρλογα, θαυμαστὰ στὰ ματιά μας.
Γιὰ νὰ δεῖτε, μᾶς λέει, τὸ ὑπερβολικὸ μεγαλεῖο της δύναμης τοῦ Θεοῦ, ρίξετε τὸ βλέμμα σας στὴ ζωή μας. Θλιβόμαστε, ἀλλὰ δὲν ἐρχόμαστε σὲ ἀδιέξοδα, φτάνουμε σὲ ἀπορία ἀλλὰ δὲν ἀπελπιζόμαστε, καταδιωκόμαστε ἀπὸ τοὺς ἀνθρώπους ἀλλὰ δὲν μᾶς ἐγκαταλείπει ποτέ ὁ Θεός, φαίνεται πῶς μᾶς κατανικοῦν, ἀλλὰ δὲν χανόμαστε. Ὅλα αὐτὰ τὰ συναντᾶμε στὴν πορεία τῆς Ἐκκλησίας, στὴ ζωὴ τῶν Πατέρων καὶ τῶν μαρτύρων στοὺς βίους τῶν ἁγίων. Ὑπάρχουν καὶ σήμερα χριστιανοὶ μὲ ζωντανὴ πίστη, ποῦ εἶναι ἀνάπηροι, κατάκοιτοι, πονεμένοι πού ὄχι μόνο ἀντέχουν ἀλλὰ καὶ δοξάζουν τὸν Θεό. Γι’ αὐτὸ καὶ αἰσθάνονται μιά οὐράνια χαρὰ πού σηκώνοντας τὸ σταυρὸ τῶν θλίψεών τους συμμετέχουν στὸ Σταυρὸ τοῦ Χριστοῦ μας.
Ἡ πίστη, λοιπὸν, εἶναι τὸ ἰσχυρὸ ἀντίδοτο κατὰ τῆς λιποψυχίας μέσα στὶς δοκιμασίες καὶ τὶς θλίψεις. Περισσότερο ὅμως ἀπ’ ὅλα ἡ ἐλπίδα στὴν ἀνάσταση θὰ μᾶς ἐνθαρρύνει κατὰ τὶς ἡμέρες τῶν περιπετειῶν μας καὶ θὰ μᾶς ἀνυψώνει πάνω ἀπὸ τὸ φόβο τοῦ θανάτου. Γιὰ ποιὸ λόγο ὁ καλὸς χριστιανὸς νὰ φοβᾶται τὸν θάνατο ὅταν πεθαίνει μὲ τὴν ἐλπίδα τῆς ἀναστάσεως; Τιμᾶμε τοὺς Ἁγίους τὴν ἡμέρα τῆς κοίμησής τους ἤ τοῦ μαρτυρίου τους. Γιατί ἡ Ἐκκλησία μας τιμᾶ τὸ θάνατο περισσότερο ἀπὸ τὴ γέννηση;
Περίεργο ἀκούγεται αὐτό. Ἔχει ὅμως σημασία. Προτοῦ νὰ ἔλθει ὁ Χριστὸς στὸν κόσμο, οἱ ἄνθρωποι ἔτρεμαν τὸ θάνατο. Θεωροῦσαν ὅτι ὁ θάνατος εἶναι τέρμα, ὅτι ἐκεῖ τελειωνει ἡ ζωή. Ὁ Χριστός μας ὅμως ἔδειξε ὅτι ὁ θάνατος εἶναι ἀρχή. Ἡ ἁγία μας Ἐκκλησία στὸ Σύμβολο τῆς Πίστεως διακηρύττει “Προσδοκῶ ἀνάστασιν νεκρῶν καὶ ζωὴν τοῦ μέλλοντος αἰῶνος· Ἀμην”.
Ὁ θάνατος εἶναι μία πόρτα. Ὅπως ἀνοίγεις μία πόρτα καὶ μπαίνεις σ’ ἕνα ὡραῖο σπίτι, ἔτσι καὶ μὲ τὸ θάνατο μπαίνεις σὲ νέα ζωή. Εἶναι ἀκόμη ἕνα εἶδος μετανάστευσης. Φεύγουν οἱ ἄνθρωποι ἀπὸ τὸν τόπο τους ἐπειδὴ ὑποφέρουν καὶ δὲν μποροῦν νὰ ζήσουν τὴν οἰκογένειά τους, καὶ πᾶνε σὲ ἄλλα μέρη πού τοὺς παρέχουν τὶς εὐκαιρίες γιὰ καλύτερη ζωή. Ἡ μετανάστευση αὐτὴ δὲν θεωρεῖται συμφορά. Ἔτσι εἶναι καὶ ὁ θάνατος. Μεταναστεύουμε ἀπὸ τὴ γῆ στὸν οὐράνιο κόσμο πού εἶναι γεμᾶτος ὀμορφιὰ καὶ χάρη. Ἂν τὸ πιστεύουμε αὐτό, νὰ μὴν κλαῖμε ὅταν κάποιος δικός μας φεύγει στὸν ἄλλο κόσμο.
Ὁ θάνατος γιὰ τοὺς πιστοὺς χριστιανοὺς εἶναι ἕνας ὕπνος. Στὰ μνήματα παλαιότερα ἔγραφαν “ἐκοιμήθη” ἤ “ἐκοιμήθη ἐν Κυρίῳ”. Ἤξεραν ὅτι οἱ κεκοιμημένοι τους μιά μέρα θὰ ξυπνήσουν. Γι’ αὐτὸ ὁ Ἅγιος Κοσμᾶς ὁ Αἰτωλός ἔλεγε: “Τί εἶναι ὁ ὕπνος; Ἕνας μικρὸς θάνατος. Τί εἶναι ὁ θάνατος; ἕνας μεγάλος ὕπνος” ἀπὸ τὸν ὁποῖο ὄχι σὲ μερικὲς ὧρες ἀλλὰ σὲ μερικὲς δεκαετίες ἤ ἑκατοντάδες χρόνια, θὰ μᾶς ξυπνήσει ἡ σάλπιγγα τοῦ οὐρανοῦ, γιὰ νὰ γίνει ἡ τελικὴ κρίση.
Ἀδελφοί μου, ὁ θάνατος τοῦ Χριστοῦ μας ἔφερε τὴν ὑπερφυσικὴ ζωὴ στὸ ἀνθρώπινο γένος. Ἦταν ὁ κόκκος τοῦ σιταριοῦ πού τάφηκε στὸν τάφο γιὰ νὰ βλαστήσει ἀπὸ ἐκεῖ ἡ αἰώνια ζωή. Ἀπὸ τότε ἄρχισε νὰ ἰσχύει μία καινούρια ἀρχὴ γιὰ τοὺς ἀνθρώπους. Ἡ πίστη αὐτὴ ἔχει ἀτονήσει δυστυχῶς σήμερα. Ἂς παρακαλοῦμε τὸν Θεὸ νὰ μᾶς προσθέτει πίστη. Ἀμήν.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου