ΜΗΝΥΜΑ

ΓΙΑ ΚΗΡΥΓΜΑΤΑ ΤΩΝ ΚΥΡΙΑΚΩΝ, ΕΟΡΤΩΝ ΚΑΙ ΑΓΙΩΝ ΔΕΙΤΕ ΤΙΣ ΕΤΙΚΕΤΕΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑ

Σάββατο 16 Απριλίου 2022

 Κυριακή των Βαΐων

†Αρχιμανδρίτη Ανανία Κουστένη

Ευλογημένος ο Ερχόμενος

Σήμερα, Κυριακή των Βαΐων, ο Χριστός μπαίνει στην Αγία Πόλη της Ιερουσαλήμ ως νικητής του θανάτου, αφού είχε αναστήσει τον Λάζαρο, και αφού το θαύμα είχε διαδοθεί.

Εκείνοι, μίλησαν στους άλλους Λαούς και στα έθνη, που είχαν έλθει για το Πάσχα στην Ιερουσαλήμ, και τους είπαν ότι ο Ιησούς ανέστησε τον Λάζαρο. Καθώς έμαθαν ότι έρχεται στα Ιεροσόλυμα, βγήκαν και Τον προϋπάντησαν. Εκείνος Βασιλεύς της αγάπης και της ταπεινοφροσύνης ανέβηκε στο ονάριο και έκαμε την είσοδό Του στην Αγία Πόλη, Τον αποθέωσαν οι Λαοί και τα Έθνη, γιατί κατάλαβαν και διαισθάνθηκαν ότι Αυτός είναι ο Μεσσίας, ο Βασιλιάς, ο αγαπημένος τους, ο Σωτήρας τους, ο Οποίος έρχεται, για να πάθει για τη σωτηρία του κόσμου.

Πριν έλθει στην Ιερουσαλήμ, όπως λέει το Ευαγγέλιο της σημερινής μέρας, πέρασε απ΄ τη Βηθανία, όπου Του έκανε τραπέζι η οικογένεια του Λαζάρου, ο δε αναστημένος Λάζαρος ήταν ένας από τους συνδαιτυμόνες. Η Μαρία, η αδελφή του Λαζάρου, θέλοντας να ευχαριστήσει τον Κύριο ιδιαίτερα και ολόθερμα, Του άλειψε τα πόδια με πολύτιμο μύρο και τα σκούπισε με τα μαλλιά της κεφαλής της. Και τα δύο δείχνουν τη λατρεία, την αγάπη, την ευγνωμοσύνη της.

Ο Ιούδας, που ήταν παρών, στεναχωρήθηκε που έγινε αυτό το έξοδο και είπεː «Γιατί να χαθεί τόσο μύρο; Μπορούσαμε να το πουλήσουμε, να πάρουμε τριακόσια δηνάρια, για να τα δώσουμε στους φτωχούς». Και ο Ευαγγελιστής Ιωάννης λέει πως δεν τον ένοιαζε για τους φτωχούς, αλλά ήταν ταμίας «και τα βαλλόμενα εις το ταμείον εβάσταζεν»· ήταν κλέφτης. Και σήμερα πολλοί, με το πρόσχημα της βοήθειας των φτωχών, κατακλέβουν τους πάντες και τα πάντα. Απλά «αλλάζει ο Μανωλιός και βάζει τα ρούχα του αλλιώς».

Μπήκε, λοιπόν, ο Κύριος στην Ιερουσαλήμ και εσείσθη ολόκληρη η πόλη. Ο αγαθός λαός πήρε στα χέρια του κλαδιά φοίνικα, και υποδέχθηκε τον Βασιλέα της δόξας. Και η χαρά τους ήταν μεγάληκαι οι κραυγές τους ουρανομήκεις. Και έλεγανː «Ωσανά…», δηλαδήː «Σώσε μας, τώρα, δοξασμένος να ΄σαι». «Ωσαννά εν τοις υψίστοις, ευλογημένος ο ερχόμενος εν ονόματι Κυρίου!». Ήταν εκείνος που ερχόταν στο όνομα του Θεού, στο όνομα όχι μόνο του Κυρίου Πατρός, αλλά και του Υιού. Ήταν κι Εκείνος Κύριος και Θεός· ο ενανθρωπήσας.

Στη συνέχεια το Ευαγγέλιο εξηγεί ότι οι Απόστολοι δεν κατάλαβαν, ότι αυτά που έκανε πραγματοποιούσαν την Προφητεία του Ζαχαρία, που έλεγε πως έρχεται ο Βασιλεύς στην Ιερουσαλήμ πράος, πάνω σε πώλον όνου και πλήρης ειρήνης και χαράς. Αργότερα, που τους επιφοίτησε το Άγιο Πνεύμα, κατάλαβαν οι Απόστολοι και Μαθητές, ότι εκείνη την ημέρα ξεπλήρωσαν την Προφητεία του Ζαχαρία

Εξηγεί επίσης το Ευαγγέλιο ότι ήταν τόσος κόσμος κατά την είσοδο του Ιησού, γιατί είχαν μάθει το θαύμα της αναστάσεως του Λαζάρου. Και η ανάσταση του Λαζάρου προεικόνιζε και την Ανάσταση του Χριστού, αλλά και την κοινή Ανάσταση. Ας πεθάνουμε. Υπάρχει η ανάσταση του Λαζάρου και η Ανάσταση του Κυρίου, που είναι εγγύηση και για τη δική μας ανάσταση.

Καλή Μεγάλη Εβδομάδα και Καλή Ανάσταση!  


Αρχιμανδρίτη Ανανία Κουστένη, Το κήρυγμα της Κυριακής, τόμος Α΄ Τριώδιο - Πεντηκοστάριο, εκδ. Ακτή, Λευκωσία 2009, σελ. 108-110.

ΠΗΓΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου