«ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΟΙ ΑΝΤΙΛΑΛΟΙ»
ΚΥΡΙΑΚΗ 14 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2016
ΠΡΟΣ ΚΟΡΙΝΘΙΟΥΣ Α΄ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΑΥΛΟΥ ( α΄ 10-17)
Στη νεοσύστατη Εκκλησία της Κορίνθου αναφέρεται το σημερινό Αποστολικό ανάγνωσμα του Αποστόλου Παύλου.
Στην Κόρινθο ήταν άγνωστος ο Χριστός, αλλ΄ ήρθαν στην πόλη οι κήρυκες του Ευαγγελίου, μεταξύ τους και ο Παύλος. Με το φλογερό του κήρυγμα του έφερε σπουδαία αποτελέσματα και έκανε τους ανθρώπους να πιστέψουν στον Εσταυρωμένο.
Σε αυτή την πρώτη χριστιανική κοινότητα υπήρχε στην αρχή πνεύμα ενότητας και ομονοίας, αλλά ο εγωισμός και η υπερηφάνεια κάποιων χριστιανών δημιούργησε διχασμό και διαιρέσεις. Κάποιοι έκαναν αρχηγό τους τον Παύλο, άλλοι τον Απολλώ και κάποιοι άλλοι τον Πέτρο.
Βλέπουμε λοιπόν σε αυτήν την πρώτη εκκλησιαστική χριστιανική κοινότητα να αναπτύσσονται έριδες και διχόνοιες. Ο κίνδυνος φαινόταν πολύ μεγάλος διότι δημιουργήθηκαν ομάδες που κάθε μία πρέσβευε το σωστό, αγνοώντας το ίδιο το πρόσωπο του Ιησού Χριστού και τη διδασκαλίας της αγάπης και της ενότητας, την οποία έφερε στον κόσμο.
Ο Απόστολος των εθνών αμέσως κατάλαβε το μεγάλο πρόβλημα που δημιουργήθηκε και επενέβη πατρικά και βαθύτατα πνευματικά: «Μήπως ο Παύλος σταυρώθηκε, μήπως μοιράσθηκε ο Χριστός;» τους ρωτάει.
Έτσι φανερώνει στους Κορινθίους πως η ενότητα της πίστεως ξεκινάει από τον Θεάνθρωπο, ο οποίος ήρθε στη γη για να ενώσει σε ένα ενιαίο σύνολο τους ανθρώπους και βασίζεται στη χριστιανική αγάπη. Αυτοί η πνευματική καρδιακή ενότητα σημαίνει να έχουμε ομόνοια μεταξύ μας και ένα φρόνιμα απέναντι στις αλήθειες της πίστεως αλλά και στις θείες εντολές, για μια σωστή ζωή. Αυτή την ενότητα των πιστών τη χαρίζει το Άγιο Πνεύμα και εξασφαλίζει τη γνήσια χριστιανική ζωή.
Ο ιερός Χρυσόστομος μάς λέγει πως οι χριστιανοί « όχι μόνο απλά να έχουν φιλικές σχέσεις μεταξύ τους, ούτε απλά να αγαπιούνται, αλλά να είναι και σε όλα μια ψυχή».
Ο Απόστολος Παύλος καταλήγει πως η πιο μεγάλη απόδειξη της θεϊκής ενότητας και αγάπης είναι ο Σταυρός. Η Εκκλησία υπάρχει διότι υπάρχει η θυσία του Χριστού στο φρικτό Γολγοθά και κανένας μαθητής ή Απόστολος δεν μπορεί να αντικαταστήσει αυτή τη θυσία.
Ένας μάς σώζει, ένας μάς λυτρώνει, ένας μάς ανασταίνει και αυτός είναι ο Χριστός.
Το εγώ μας κομματιάζει την Εκκλησία όταν δεν υποτάσσεται στις άγιες εντολές του Χριστού και δημιουργεί αιρέσεις και διχόνοιες. Αμήν!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου