ΚΥΡΙΑΚΗ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΧΡΙΣΤΟΥ ΓΕΝΝHΣΙΝ 27-12-2015 (σύνθεση πατερικῶν κειμένων)
Ὁ Χριστός γεννήθηκε ἀπὸ τὴν Παναγία κατὰ τρόπο παράδοξο, πέρα καὶ πάνω ἀπό τοὺς νόμους τῆς φύσεως. Γεννήθηκε ἀπὸ Παρθένο, ἡ ὁποία νίκησε τὴ φύση, ἀφοῦ συνέλαβε χωρὶς ἄνδρα. Ταίριαζε στὸν κατὰ φύση ἅγιο, νὰ γεννηθεῖ κατὰ τρόπο ἅγιο καὶ ὑπερφυσικό. Ὁ ἐνανθρωπήσας εἶναι ὁ ἴδιος ποὺ ἔπλασε κάποτε τὸν Ἀδὰμ καὶ μορφοποίησε τὴν Εὔα χωρὶς μεσολάβηση γυναίκας. Ὅπως λοιπὸν ὁ Ἀδὰμ ἀπέκτησε γυναίκα χωρὶς γυναίκα, ἔτσι καὶ ἡ Παναγία γέννησε ἄνδρα χωρὶς ἄνδρα. Ὅπως ἀφαίρεσε ὁ Θεὸς τὴν πλευρὰ ἀπὸ τὸν Ἀδὰμ καὶ δὲν ἔπαθε τίποτε ἡ σωματική του ἀρτιότητα, ἔτσι ἔκανε τὸ σῶμα τῆς Παρναγίας ἔμψυχο ναό, χωρὶς καμία βιολογική μεταβολή. Ἀκέραιος παρέμεινε ὁ Ἀδὰμ καὶ μετὰ τὴν ἀφαίρεση τῆς πλευρᾶς του, ἀδιάφθορη καὶ ἡ Παρθένος μετὰ τὴ γέννηση τοῦ Χριστοῦ.
Ἔγινε λοιπὸν ὁ Θεὸς ἄνθρωπος, ὅμως, δὲν γεννήθηκε μὲ φυσιολογικό τρόπο ἀλλά ὑπερφυῆ. Γιατί, ἂν γεννιόταν μέσα ἀπὸ ἕνα συνηθισμένο γάμο, πολλοὶ θὰ θεωροῦσαν ψεύτικη τὴ γέννηση τοῦ Θεοῦ. Γι᾽ αὐτὸ τώρα γεννᾶται ἀπὸ Παρθένο, καὶ ἐνῷ γεννᾶται, διαφυλάσσει ἄθικτη καὶ ἀκέραιη τὴν παρθενία της. Ἀκριβῶς τοῦτος εἶναι ὁ παράξενος τρόπος τῆς κυοφορίας καὶ τῆς γέννησης τοῦ Θεοῦ.
Ὁ Θεὸς εἶναι ὅλος στὸν οὐρανὸ καὶ ταυτόχρονα εἶναι ὅλος καὶ στὴ γῆ. Ἦταν Θεὸς καὶ ἔγινε ἄνθρωπος, χωρὶς νὰ παύσει νὰ εἶναι Θεός. Ἐνῷ ἦταν Λόγος ποὺ δὲν ἐπιδέχεται μεταβολή, ἔγινε καὶ ἄνθρωπος. Ἐνῷ ἦταν πλούσιος, πτώχευσε γιὰ χάρη μας. Δὲν εἶχε οὔτε κρεβάτι οὔτε στρῶμα καὶ γι᾽ αὐτὸ τοποθετήθηκε σὲ φάτνη ἀλόγων. Τυλίγεται μὲ σπάργανα καὶ διασπᾶ τὰ δεσμὰ τῆς ἁμαρτίας. Κοντά του εἶναι ἡ Μαρία ποὺ εἶναι Παρθένος καὶ ταυτόχρονα μητέρα. Κοντά του εἶναι καὶ ὁ Ἰωσήφ, ποὺ ὀνομαζόταν, χωρὶς ὅμως νὰ εἶναι, πατέρας. Ἐκεῖνος, χωρὶς νὰ εἶναι, λεγόταν ἄνδρας τῆς Μαρίας, καὶ ἐκείνη, χωρὶς νὰ εἶναι, λεγόταν γυναίκα τοῦ Ἰωσήφ. Τοῦτες ἦταν βέβαια κενὲς ὀνομασίες, χωρὶς περιεχόμενο συζυγικοῦ δεσμοῦ. Ὁ δίκαιος Ἰωσὴφ ἁπλῶς μνηστεύτηκε τὴ Μαρία καὶ τὸ ἅγιο Πνεῦμα τὴ σκέπασε μὲ τὴ χάρη του. Γι᾽ αὐτὸ καὶ ὁ Ἰωσὴφ βρισκόταν σὲ ἀπορία καὶ δὲν γνώριζε πῶς νὰ χαρακτηρίσει τὸ βρέφος, ἀφοῦ ἀγνοοῦσε καὶ τὸ πῶς συνελήφθη καὶ τὸν τρόπο ποὺ γεννήθηκε. Παρόλα αὐτὰ δὲν τολμοῦσε νὰ πεῖ πὼς ἦταν καρπὸς μοιχείας καὶ δὲν μποροῦσε νὰ προφέρει λόγια προσβλητικὰ εἰς βάρος τῆς Παναγίας. Ἐνῷ λοιπὸν βρισκόταν σὲ ἀπορία, ἦρθε δι᾽ ἀγγέλου μήνυμα ἀπὸ τὸν οὐρανό: «Ἰωσὴφ υἱὸς Δαυΐδ, μὴ φοβηθῇς παραλαβεῖν Μαριὰμ τὴν γυναῖκά σου˙ τὸ γὰρ ἐν αὐτῇ γεννηθὲν ἐκ Πνεύματός ἐστιν Ἁγίου».
Ἀλλὰ γιατί γεννᾶται ὁ Χριστὸς ἀπὸ τὴν νεαρή Μαριὰμ καὶ αὐτὴ διατηρεῖ ἀκέραιη τὴν παρθενία της; Ἐπειδὴ στὴν ἀρχὴ τῆς δημιουργίας ὁ διάβολος ἐξαπάτησε τὴν Εὔα, γι᾽ αὐτὸ καὶ τώρα ὁ ἄγγελος πῆγε τὴν χαρμόσυνη εἴδηση στὴ Μαριὰμ. Ἀλλὰ ἡ Εὔα, ὅταν ἐξαπατήθηκε, προκάλεσε μὲ τὰ λόγια της τὴν πτώση τοῦ ἀνθρώπινου γένους, ἐνῷ ἡ Μαριάμ, ἀφοῦ δέχθηκε τὴ χαρμόσυνη εἴδηση, γέννησε μὲ ἀνθρώπινη μορφὴ τὸν Θεὸ Λόγο, ὁ ὁποῖος ἔγινε γιὰ ὅλη τὴν ἀνθρωπότητα φορέας τῆς αἰώνιας ζωῆς. Τὰ λόγια τῆς Εὔας ὑπέδειξαν τὸ ξύλο, ἐξαιτίας τοῦ ὁποίου, ὅμως, ἐκδιώχθηκε τόσο αὐτή, ὅσο καὶ ὁ Ἀδὰμ ἀπὸ τὸν Παράδεισο, ὁ Λόγος, ὅμως, ποὺ γεννήθηκε ἀπὸ τὴν Παρθένο, ἔδειξε τὸν Σταυρὸ διὰ τοῦ ὁποίου ἀνοίχθηκαν ἐκ νέου οἱ πύλες τοῦ Παραδείσου.
Ἑπομένως, ἡ γέννηση τοῦ Θεοῦ λύει τὰ μακροχρόνια δεσμὰ τῆς ἁμαρτίας, ἐκδιώκει τοὺς δαίμονες, καταργεῖ τὸν θάνατο, ἀνοίγει τὶς πύλες τοῦ Παραδείσου, ἐξαφανίζει τὴν κατάρα, ἀπομακρύνει τὴν πλάνη, ἐπαναφέρει τὴν ἀλήθεια καὶ τὴ λατρεία τοῦ ἑνὸς καὶ μόνου ἀληθινοῦ Θεοῦ. Ἡ Βασιλεία τῶν οὐρανῶν μεταφυτεύθηκε πλέον στὴ γῆ, οἱ ἄγγελοι ἐπικοινωνοῦν μὲ τοὺς ἀνθρώπους καὶ οἱ ἄνθρωποι χωρὶς φόβο συνομιλοῦν μὲ τοὺς ἀγγέλους. Ἂς δοξάσουμε λοιπὸν πρεπόντως τὸν Χριστό, ποὺ μᾶς ἄνοιξε τὸν πρὶν ἄβατο δρόμο γιὰ τὸν οὐρανό. Τοῦτο εἶναι ἀφορμὴ πανηγύρεως. Τοῦτο ἀποτελεῖ τὸν κόσμο τῆς Ἐκκλησίας, τοῦτο φαιδρύνει τὴ ζωή μας, τοῦτο μεταβάλλει τὸ λυπηρὸ τῆς ἐπίμοχθης ζωῆς μας εἰς εὐφροσύνη ἀνέκφραστη. Τοῦτο εἶναι χαρᾶς πνευματικῆς γεώργιο. Τέτοιες ὀφείλουν νὰ εἶναι οἱ δικές μας, οἱ χριστιανικὲς πανηγύρεις, θεῖες καὶ παράδοξες, γιατί μόνο τότε γίνονται ὄντως πηγὲς καὶ θησαυροὶ σωτηρίας. Ἀμήν.-
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου