Ερμηνεία εις το κατά Ματθαίον ευαγγέλιον της Κυριακής προ της Χριστού γεννήσεως (Νικηφόρος Θεοτόκης, Αρχιεπίσκοπος Αστραχάν και Σταυρουπόλεως)
(Ματθ. α’, 1-25)
Η γενεαλογία του Ιησού Χριστού
Ποιες είναι οι δύο γεννήσεις του Ιησού Χριστού;
Γιατί το ευαγγέλιο λέγει “βίβλος γενέσεως” και όχι “βίβλος γεννήσεως”;
Γιατί ο Ιησούς Χριστός ονομάζεται “υιός Δαβίδ” και “υιός Αβραάμ”;
Γιατί η γενεαλογία του Ιησού Χριστού αρχίζει από τον Αβραάμ;
Γιατί ο ευαγγελιστής Ματθαίος στην γενεαλογία του Ιησού, αναφέρει κάποια ονόματα, ενώ κάποια άλλα όχι;
Γιατί ο Ματθαίος ονομάζει Ιακώβ τον πατέρα του Ιωσήφ, ενώ ο Λουκάς Ηλί;
Γιατί οι ευαγγελιστές γενεαλογούντες τον Ιησούν Χριστόν, εγενεαλόγησαν τον Ιωσήφ, σαν να ήταν ο κατά σάρκα πατέρας του;
Γιατί μεταξύ των δύο γενεαλογιών, αυτής του Ματθαίου και αυτής του Λουκά, υπάρχει διαφορά όχι μόνο ονομάτων αλλά και του αριθμού αυτών;
Γιατί ο ευαγγελιστής Ματθαίος αναφέρει τον αριθμό δεκατέσσερα και μάλιστα τρεις φορές;
Για ποιους λόγους ο Θεός ηθέλησε η αειπάρθενος Μαρία να μνηστευθεί τον Ιωσήφ;
Γιατί ο άγγελος στο όνειρο του Ιωσήφ, τον ονομάζει υιό Δαβίδ;
Ποια είναι η σημασία του ονόματος ΙΗΣΟΥΣ;
Πώς δεν δίστασε ο Ιωσήφ να πράξει αυτά τα παράδοξα πράγματα που άκουσε από τον άγγελο στον ύπνο του;
Γέννησε και άλλα παιδιά η Υπεραγία Θεοτόκος; Αν όχι, γιατί τότε ονομάζεται πρωτότοκος υιός ο Ιησούς;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου