Κυριακή μετά τα Φώτα
Του Σεβ. Μητροπολίτη Ζιμπάμπουε και Αγκόλας Σεραφείμ
Τόσο η Ευαγγελική Περικοπή της Κυριακής μετά τα Φώτα, όσο και η Αποστολική αναφέρονται σε σημαντικά γεγονότα που συνδέονται με την εν Χριστώ σωτηρίαν μας.
Στην Ευαγγελική Περικοπή βλέπουμε τη μοναδικότητα του Ιησού Χριστού μέσα στο Κόσμο, που η υπακοή στις θείες Του Εντολές μας οδηγεί στην αιώνιο σωτηρία μας. Βλέπουμε ακόμη με συγκεκριμένο τρόπο ότι η εν Χριστώ σωτηρία μας συνδέεται άμεσα με την συμμετοχή μας στην Βασιλεία των Ουρανών. Αυτό φυσικά προϋποθέτει την μετάνοια μας. «Μετανοείτε, ήγγικεν γαρ η Βασιλεία των Ουρανών».
Ακόμη βλέπουμε και την αναφορά που γίνεται στη σύλληψη του Αγίου Ιωάννου του Προδρόμου από τον Ηρώδη, επειδή τον έλεγχε δημόσια για τις ανηθικότητες του, επειδή συζούσε με τη γυναίκα του αδελφού του. Οι μάρτυρες της αλήθειας δεν σημαίνει επειδή είναι κοντά στον Θεό δεν υποφέρουν. Οι άγιοι και οι καλοί χριστιανοί δεν αποφεύγουν τα μεγάλα προβλήματα της ζωής και μάλιστα τους διωγμούς από τα τέκνα του Διαβόλου και τους δούλους του Σατανά. Απλώς οι άγιοι κι οι πιστοί Χριστιανοί την ώρα της δοκιμασίας τους είναι δυνατοί, έτσι με υπομονή να υπομένουν και να υποφέρουν τα πάντα. Δεν σημαίνει ότι επειδή είσαι κοντά στο Θεό θα αποφύγεις τα προβλήματα, απλώς όταν είσαι κοντά στο Θεό βρίσκεις τη δύναμη να τα αντιμετωπίζεις, ατενίζοντας με πίστη να κρατήσεις ζωντανή την ελπίδα της συμμετοχής σου στην Βασιλεία των Ουρανών.
Ο πατέρας του Ηρώδη που αποκεφάλισεν τον άγιον Ιωάννη το Πρόδρομο ήταν ο Ηρώδης που διέταξε την σφαγή όλων των νηπίων στην περιοχή που γεννήθηκε ο Χριστός πιστεύοντας ότι έτσι θα σκότωνε σίγουρα και το Θείο Βρέφος της Βηθλεέμ. Πόσο άδικο είναι οι άπιστοι, να γίνονται σατανάδες και να χρησιμοποιούν αυθαίρετα την κρατική εξουσία για να σκορπούν την οδύνη, το πόνο και τη δυστυχία. Όταν οι άνθρωποι ζουν μακρυά από την συνείδηση της ηθικής ευθύνης της κοινωνικής αποστολής τους γίνονται απάνθρωποι, κακούργοι και εγκληματίες.
Γι’ αυτό όπως προσευχόμαστε ο Θεός να φωτίζει τους ηγέτες μας, πολιτικούς, εκκλησιαστικούς, για να κάνουν το καλύτερο για όλους μας, διερωτάται κανείς μέσα στο πόνο της κοινωνικής αδικίας δικτατόρων ή αυθαίρετων απατεώνων, κλέφτων πολιτικών, αν πρέπει ο Χριστιανός να προσεύχεται για τον αφανισμό τους.
Στην Αρχιερατική Θεία Λειτουργία προσευχώμαστε όλοι μαζί ψάλλοντας «Κύριε Σώσον τους Ευσεβείς», σε πολλές ευχές όμως διαβάζουμε πάλι προσευχόμενοι να εξαλείψει ο Θεός κάθε εχθρόν και πολέμιον που μας εμποδίζει να πορευθούμε την οδόν της εν Χριστώ Σωτηρίας.
Στην Αποστολική Περικοπή της Κυριακής μετά τα Φώτα, ο άδικα φυλακισμένος στην Ρώμη Απόστολος Παύλος παρακαλεί τα μέλη της Εκκλησίας στην Έφεσον να μη ζηλεύουν ο ένας τον άλλον γιατί τα χαρίσματα που έχει ο καθένας είναι του Αγίου Πνεύματος που τους τα έδωσε ο Ιησούς Χριστός για να οικοδομούν το Σώμα της Εκκλησίας, να διακονούν δηλαδή τους πιστούς και να τους οδηγούν στην Βασιλεία των Ουρανών.
Έτσι αξιοποιώντας όλοι μας τα χαρίσματα μας οδεύουμε με εμπιστοσύνη την οδόν της εν Χριστώ Σωτηρίας, διατηρώντας ακεραίαν την ελπίδα της μετοχής μας στην Βασιλεία των Ουρανών. Γι’ αυτό η υπόθεση της μετάνοιας που μας καλεί ο Ιησούς στο πρώτο του δημόσιο κήρυγμα μας αφορά όλους μας. Μετάνοια δεν σημαίνει να αναγνωρίσεις τα σφάλματα σου και να μη τα επαναλαμβάνεις, σημαίνει περισσότερο να αποκτήσεις τον νουν του Χριστού, να μετέχεις στη ζωή του Χριστού, «να αγαπήσεις Κύριον τον Θεόν σου εξ όλης της καρδίας σου και εξ όλης της διανοίας σου και εξ όλης της ψυχής σου και τον πλησίον σου ως σεαυτόν».
Μετάνοια σημαίνει, εκτός από τον εκκλησιασμό σου και τα κεριά που θα ανάψεις και το άναμμα του καντηλιού στο σπίτι, να κοιτάξεις να καθαρίσεις τη ψυχή σου με την χάριν του Θεού μέσα από το ιερό μυστήριο της θείας εξομολογήσεως. Στη συνέχεια να συμφιλιωθείς με το διπλανό σου, ξεκινώντας να είσαι ευγενής, γενναιόδωρος και δίκαιος και φιλεύσπλαχνος με αυτούς που ζεις. Να σταματήσεις να κακομεταχειρίζεσαι το σύντροφο σου, να σταματήσεις να βρίζεις, να σταματήσεις να θυμώνεις, να μη αδικείς κανένα, να σταματήσεις τις απατεωνιές και τις απάτες και τις κλοπές, να γίνεις άνθρωπος, να σέβεσαι τους γονείς σου και τους συναδέλφους σου, να βοηθάς όλους τους ανθρώπους με τιμιότητα και αγάπη. Να έχεις υπομονή και να θεωρείς τα προβλήματα των άλλων ως δικά σου, αν είσαι πλούσιος να βοηθάς τους διπλανούς σου, κι αν είσαι φτωχός να έχεις υπομονή και να βοηθάς τους πονεμένους με τις καλές σου κουβέντες και τις προσευχές.
Ο καθένας έχει κάποιο χάρισμα μας λέει ο φυλακισμένος απόστολος Παύλος, που αν το αξιοποιήσουμε η κακία αυτών που μας φυλακίζουν και μας κόβουν τα κεφάλια, όπως του Αγίου Ιωάννου του Προδρόμου, θα αφανισθεί. «Ούτω απολούνται οι αμαρτωλοί από Προσώπου του Θεού». Τελικά το καλό και το δίκαιο θα επικρατήσουν.
Του Σεβ. Μητροπολίτη Ζιμπάμπουε και Αγκόλας Σεραφείμ
Τόσο η Ευαγγελική Περικοπή της Κυριακής μετά τα Φώτα, όσο και η Αποστολική αναφέρονται σε σημαντικά γεγονότα που συνδέονται με την εν Χριστώ σωτηρίαν μας.
Στην Ευαγγελική Περικοπή βλέπουμε τη μοναδικότητα του Ιησού Χριστού μέσα στο Κόσμο, που η υπακοή στις θείες Του Εντολές μας οδηγεί στην αιώνιο σωτηρία μας. Βλέπουμε ακόμη με συγκεκριμένο τρόπο ότι η εν Χριστώ σωτηρία μας συνδέεται άμεσα με την συμμετοχή μας στην Βασιλεία των Ουρανών. Αυτό φυσικά προϋποθέτει την μετάνοια μας. «Μετανοείτε, ήγγικεν γαρ η Βασιλεία των Ουρανών».
Ακόμη βλέπουμε και την αναφορά που γίνεται στη σύλληψη του Αγίου Ιωάννου του Προδρόμου από τον Ηρώδη, επειδή τον έλεγχε δημόσια για τις ανηθικότητες του, επειδή συζούσε με τη γυναίκα του αδελφού του. Οι μάρτυρες της αλήθειας δεν σημαίνει επειδή είναι κοντά στον Θεό δεν υποφέρουν. Οι άγιοι και οι καλοί χριστιανοί δεν αποφεύγουν τα μεγάλα προβλήματα της ζωής και μάλιστα τους διωγμούς από τα τέκνα του Διαβόλου και τους δούλους του Σατανά. Απλώς οι άγιοι κι οι πιστοί Χριστιανοί την ώρα της δοκιμασίας τους είναι δυνατοί, έτσι με υπομονή να υπομένουν και να υποφέρουν τα πάντα. Δεν σημαίνει ότι επειδή είσαι κοντά στο Θεό θα αποφύγεις τα προβλήματα, απλώς όταν είσαι κοντά στο Θεό βρίσκεις τη δύναμη να τα αντιμετωπίζεις, ατενίζοντας με πίστη να κρατήσεις ζωντανή την ελπίδα της συμμετοχής σου στην Βασιλεία των Ουρανών.
Ο πατέρας του Ηρώδη που αποκεφάλισεν τον άγιον Ιωάννη το Πρόδρομο ήταν ο Ηρώδης που διέταξε την σφαγή όλων των νηπίων στην περιοχή που γεννήθηκε ο Χριστός πιστεύοντας ότι έτσι θα σκότωνε σίγουρα και το Θείο Βρέφος της Βηθλεέμ. Πόσο άδικο είναι οι άπιστοι, να γίνονται σατανάδες και να χρησιμοποιούν αυθαίρετα την κρατική εξουσία για να σκορπούν την οδύνη, το πόνο και τη δυστυχία. Όταν οι άνθρωποι ζουν μακρυά από την συνείδηση της ηθικής ευθύνης της κοινωνικής αποστολής τους γίνονται απάνθρωποι, κακούργοι και εγκληματίες.
Γι’ αυτό όπως προσευχόμαστε ο Θεός να φωτίζει τους ηγέτες μας, πολιτικούς, εκκλησιαστικούς, για να κάνουν το καλύτερο για όλους μας, διερωτάται κανείς μέσα στο πόνο της κοινωνικής αδικίας δικτατόρων ή αυθαίρετων απατεώνων, κλέφτων πολιτικών, αν πρέπει ο Χριστιανός να προσεύχεται για τον αφανισμό τους.
Στην Αρχιερατική Θεία Λειτουργία προσευχώμαστε όλοι μαζί ψάλλοντας «Κύριε Σώσον τους Ευσεβείς», σε πολλές ευχές όμως διαβάζουμε πάλι προσευχόμενοι να εξαλείψει ο Θεός κάθε εχθρόν και πολέμιον που μας εμποδίζει να πορευθούμε την οδόν της εν Χριστώ Σωτηρίας.
Στην Αποστολική Περικοπή της Κυριακής μετά τα Φώτα, ο άδικα φυλακισμένος στην Ρώμη Απόστολος Παύλος παρακαλεί τα μέλη της Εκκλησίας στην Έφεσον να μη ζηλεύουν ο ένας τον άλλον γιατί τα χαρίσματα που έχει ο καθένας είναι του Αγίου Πνεύματος που τους τα έδωσε ο Ιησούς Χριστός για να οικοδομούν το Σώμα της Εκκλησίας, να διακονούν δηλαδή τους πιστούς και να τους οδηγούν στην Βασιλεία των Ουρανών.
Έτσι αξιοποιώντας όλοι μας τα χαρίσματα μας οδεύουμε με εμπιστοσύνη την οδόν της εν Χριστώ Σωτηρίας, διατηρώντας ακεραίαν την ελπίδα της μετοχής μας στην Βασιλεία των Ουρανών. Γι’ αυτό η υπόθεση της μετάνοιας που μας καλεί ο Ιησούς στο πρώτο του δημόσιο κήρυγμα μας αφορά όλους μας. Μετάνοια δεν σημαίνει να αναγνωρίσεις τα σφάλματα σου και να μη τα επαναλαμβάνεις, σημαίνει περισσότερο να αποκτήσεις τον νουν του Χριστού, να μετέχεις στη ζωή του Χριστού, «να αγαπήσεις Κύριον τον Θεόν σου εξ όλης της καρδίας σου και εξ όλης της διανοίας σου και εξ όλης της ψυχής σου και τον πλησίον σου ως σεαυτόν».
Μετάνοια σημαίνει, εκτός από τον εκκλησιασμό σου και τα κεριά που θα ανάψεις και το άναμμα του καντηλιού στο σπίτι, να κοιτάξεις να καθαρίσεις τη ψυχή σου με την χάριν του Θεού μέσα από το ιερό μυστήριο της θείας εξομολογήσεως. Στη συνέχεια να συμφιλιωθείς με το διπλανό σου, ξεκινώντας να είσαι ευγενής, γενναιόδωρος και δίκαιος και φιλεύσπλαχνος με αυτούς που ζεις. Να σταματήσεις να κακομεταχειρίζεσαι το σύντροφο σου, να σταματήσεις να βρίζεις, να σταματήσεις να θυμώνεις, να μη αδικείς κανένα, να σταματήσεις τις απατεωνιές και τις απάτες και τις κλοπές, να γίνεις άνθρωπος, να σέβεσαι τους γονείς σου και τους συναδέλφους σου, να βοηθάς όλους τους ανθρώπους με τιμιότητα και αγάπη. Να έχεις υπομονή και να θεωρείς τα προβλήματα των άλλων ως δικά σου, αν είσαι πλούσιος να βοηθάς τους διπλανούς σου, κι αν είσαι φτωχός να έχεις υπομονή και να βοηθάς τους πονεμένους με τις καλές σου κουβέντες και τις προσευχές.
Ο καθένας έχει κάποιο χάρισμα μας λέει ο φυλακισμένος απόστολος Παύλος, που αν το αξιοποιήσουμε η κακία αυτών που μας φυλακίζουν και μας κόβουν τα κεφάλια, όπως του Αγίου Ιωάννου του Προδρόμου, θα αφανισθεί. «Ούτω απολούνται οι αμαρτωλοί από Προσώπου του Θεού». Τελικά το καλό και το δίκαιο θα επικρατήσουν.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου