Η σύλληψη του Ιησού από την Παρθένο Μαρία Το υπέρλογο καί υπερφυσικό μυστήριο. του Επισκόπου Αχελώου, Ευθυμίου
«…Είναι
ένα θαύμα. Καί όπως σ' όλα τα θαύματα γίνεται αναστολή των νόμων της
φύσεως, έτσι καί στην περίπτωση της συλλήψεως του Ιησού «εκ Πνεύματος
Αγίου καί Μαρίας της Παρθένου» «η φύσις εκαινοτόμησεν», έγινε δηλαδή
κάτι καινούργιο, «το μόνον καινόν υπό τον ήλιον», όπως λέει ο άγιος
Ιωάννης ο Δαμασκηνός, κάτι ασυνήθιστο, ένα θαύμα με άμεση επέμβαση του
Δημιουργού. Η Ενσάρκωση ήταν ένα θαύμα! Διότι «όπου Θεός βούλεται
νικάται φύσεως τάξις». «Εν τη συλλήψει του Υιού του Θεού οι φυσικοί
νόμοι της συλλήψεως παρέμειναν ανενέργητοι» (Αγ. Θεοδώρου)...
Η
«υπέρ φύσιν» σύλληψη του Ιησού από την Παρθένο αναφέρεται, ειδικότερα,
στο γεγονός ότι έγινε «άνευ σπέρματος» (ανδρός) ή, όπως λέει ο ιερός
Δαμασκηνός «ούκ εκ συνάφειας ανδρός»…
»Με
την Πτώση (των Προτοπλάστων) υπέστη αλλοίωση η ανθρώπινη φύση (πόνος,
φθορά, θάνατος)… Όλοι οι άνθρωποι, ως απόγονοι του Αδάμ κληρονομούν την
αλλοιωμένη μεταπτωτική φύση των Πρωτοπλάστων. Με τα γενετικά κύτταρα του
άνδρα καί της γυναίκας αναπαράγεται καί διαιωνίζεται η φθαρτή καί θνητή
ανθρώπινη φύση.
Ο
Ιησούς όμως πού επρόκειτο να ανακαινίσει το ανθρώπινο γένος, έπρεπε ο
Ίδιος να είναι «καινούριος» άνθρωπος, ειδικότερα, έπρεπε να διαθέτει μια
καινούρια ανθρώπινη φύση, απαλλαγμένη από την αρρώστια της φθοράς καί
του θανάτου πού είχε προσβάλει το ανθρώπινο γένος. Γι’ αυτό καί η
σύλληψη του Ιησού έγινε, όχι με τη συνηθισμένη διαδικασία της σωματικής
ένωσης των συζύγων, αλλά με ειδική δημιουργική επέμβαση του Θεού, «εκ
Πνεύματος αγίου» (Ματθ. α' 20). Έτσι, η σύλληψη του Ιησού αποτελεί μια
νέα δημιουργία του Θεού. Ο Θεός στο πρόσωπο του Ιησού εδημιούργησε ένα
νέο άνθρωπο, το νέο Αδάμ της Χάριτος, όπως ονομάζεται ο Χριστός. Ο άγιος
Ειρηναίος γράφει, ότι όπως ο πρώτος Αδάμ δεν είχε άνθρωπο πατέρα, αλλά
επλάσθηκε κατ' ευθείαν από τον Θεό, έτσι καί ο νέος Αδάμ, ο Ιησούς, ο
δεύτερος γενάρχης της ανθρωπότητας, δημιουργήθηκε με άμεση επέμβαση καί
δημιουργική ενέργεια του Θεού.
Ο
απόστολος Παύλος, κάνοντας σύγκριση ανάμεσα στους δύο Αδάμ σημειώνει:
«Ο πρώτος άνθρωπος εκ γης, χοϊκός, ο δεύτερος άνθρωπος ο Κύριος εξ
ουρανού» (Α' Κορ. ιε' 47). Γι' αυτό καί οι Ορθόδοξοι Πατέρες
παρομοιάζουν τη Θεοτόκο ως Παράδεισο, γιατί μέσα της (στον παρθενικό
αυτό κήπο) ο Θεός εδημιούργησε το νέο Αδάμ, όχι πια με χώμα καί νερό,
αλλά με το Άγιο Πνεύμα: «Μυστικός εί, Θεοτόκε, Παράδεισος, αγεωργήτως
βλαστήσασα Χριστόν...»!
Έτσι,
ο Ιησούς έγινε ο νέος γενάρχης της ανθρωπότητας. Όσοι κατάγονται απ’
αυτόν, όσοι δηλαδή συνδέονται μαζί του με την πίστη καί την αγάπη, δεν
κληρονομούν πια τη φθορά καί το θάνατο, αλλά την αφθαρσία καί την
αιωνιότητα…
»…Ο
υπερφυσικός τρόπος σάρκωσης του Υιού του Θεού είχε σκοπό να
αποκαταστήσει την ανθρώπινη φύση στην αρχέγονη ελευθερία της, και
ειδικότερα στην ελευθερία από τα πάθη και την αμαρτία που διαφθείρουν
τον άνθρωπο και καταστρέφουν τη ζωή του. Ο ίδιος ο Ιησούς υπήρξε ο
πρώτος άνθρωπος που ήταν απαλλαγμένος από τη σαρκική επιθυμία. Ο Ιησούς,
ως άνθρωπος ήταν απόλυτα ελεύθερος, όπως ο Αδάμ προ της παρακοής. Αυτό
σημαίνει ότι η θέληση του Ιησού κυριαρχούσε απόλυτα στη νικηφόρα
αντιμετώπιση των τριών πειρασμών, καθώς και στην τελική αναμέτρηση του
Ιησού με το διάβολο κατά το Πάθος και τη Σταύρωσή Του!
»Η
υπερφυσική σύλληψη του Ιησού είναι ένα θαύμα του Θεού που σχετίζεται με
το σκοπό της Ενσάρκωσης, δηλαδή την ανακαίνιση της αλλοιωμένης
μεταπτωτικής ανθρώπινης ύπαρξης».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου