ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΑΝΔΡΕΑΣ
Ὁ πρωτόκλητος ἀπόστολος Ἀνδρέας καταγόταν ἀπὸ τὴν πόλη Βηθσαϊδά. Οἱ γονεῖς του ὀνομάζονταν Ἰωνὰς καὶ Ἰωάννα, ὁ δὲ ἀδελφός του ἦταν ὁ ἄλλος κορυφαῖος Ἀπόστολος, ὁ Πέτρος. Μαζὶ μὲ τὸν ἀδελφό του, καθὼς καὶ τὰ ἀδέλφια Ἰωάννη καὶ Ἰάκωβο, μετερχόταν τὸ ἐπάγγελμα τοῦ ψαρᾶ στὴ λίμνη τῆς Τιβεριάδος.
Ὁ πρωτόκλητος ἀπόστολος Ἀνδρέας καταγόταν ἀπὸ τὴν πόλη Βηθσαϊδά. Οἱ γονεῖς του ὀνομάζονταν Ἰωνὰς καὶ Ἰωάννα, ὁ δὲ ἀδελφός του ἦταν ὁ ἄλλος κορυφαῖος Ἀπόστολος, ὁ Πέτρος. Μαζὶ μὲ τὸν ἀδελφό του, καθὼς καὶ τὰ ἀδέλφια Ἰωάννη καὶ Ἰάκωβο, μετερχόταν τὸ ἐπάγγελμα τοῦ ψαρᾶ στὴ λίμνη τῆς Τιβεριάδος.
Ὁ ἀπόστολος Ἀνδρέας ἦταν «ἀνὴρ τὰ τὲ ἄλλα σεμνὸς καὶ αἰδέσιμος», μὲ βάθος φρονήσεως. Ἔτσι, ἀρκετὰ ἐνωρὶς προσκολλήθηκε στὸν Ἰωάννη τὸν Πρόδρομο ὡς μαθητής του. Μαζὶ μὲ τὸν Ἰωάννη ἀξιώθηκε νὰ γνωρίσει τὸν Ἰησοῦ, ὅταν ὁ Πρόδρομος τοὺς εἶπε: «ἴδε ὁ ἀμνὸς τοῦ Θεοῦ». Ἀργότερα ἔσπευσε μὲ μεγάλο ἐνθουσιασμὸ νὰ συναντήσει τὸν ἀδελφό του Πέτρο καὶ νὰ τὸν πληροφορήσει, λέγοντάς του: «εὑρήκαμεν τὸν Μεσσίαν˙ ὅ ἐστι μεθερμηνευόμενον Χριστός», γενόμενος ἔτσι ὁ νυμφαγωγός του εἰς Χριστόν.
Ὁ Ἀνδρέας μετὰ τὴν Ἀνάσταση πῆγε μὲ τὸν ἀδελφό του Πέτρο, καὶ ἄλλους μαθητὲς τοῦ Χριστοῦ, στὴ Σινώπη τοῦ Εὐξείνου Πόντου καὶ ἔχοντας γιὰ ὁρμητήριο μία νησίδα στὴν ἐν λόγῳ περιοχή, ἔδρασε ἱεραποστολικὰ ἀνάμεσα στοὺς Ἐθνικοὺς καὶ τοὺς Ἰουδαίους. Ἀπὸ τὴ Σινώπη ὁ Ἀνδρέας μαζὶ μὲ τὸν Ματθία καὶ ἄλλους μαθητές, πῆγαν στὴν Ἀμισό (Σαμψούντα), ὅπου ἵδρυσαν Ἐκκλησία. Ἀφοῦ περιῆλθε τὶς περιοχὲς τοῦ Πόντου, τῆς Ἰβηρίας καὶ τῆς Παρθίας, γύρισε στὰ Ἱεροσόλυμα. Κατὰ τὴ δεύτερη περιοδεία του, διὰ μέσου τῆς Ἀντιοχείας, πῆγε στὴν Ἔφεσο, Λαοδίκεια τῆς Φρυγίας, Ὀδυσσούπολη τῆς Μυσίας, στὴ Νίκαια καὶ τὴν περιοχὴ τῆς Βιθυνίας, τὴ Νικομήδεια, Χαλκηδόνα, Ἄμαστρη καὶ ἐν τέλει κατέληξε πάλι στὴ Σινώπη. Ἀργότερα ἐπισκέφτηκε τὴ Σαμψούντα καὶ Τραπεζούντα, τοὺς Ἀλανούς, Ζηκχούς, Βοσπορινοὺς καὶ Χερσονῆτες γιὰ νὰ καταλήξει ξανὰ στὴ Σινώπη. Μετὰ ἀπὸ τὰ πιὸ πάνω μέρη πῆγε ξανὰ στὸ Βυζάντιο, ὅπου ἐγκατέστησε ὡς πρῶτο ἐπίσκοπο τὸν Στάχυ. Συνέχισε ἔπειτα στὴν Ἡράκλεια τῆς Θράκης, τὴ Μακεδονία, τὴν Πελοπόννησο καὶ τελικὰ στάθμευσε στὴν Πάτρα.
Στὴν Πάτρα τὸ κήρυγμα καὶ τὰ πολλά του θαύματα ἔφεραν ἐξαιρετικοὺς καρπούς. Μάλιστα μὲ ὁρμητήριο τὴν πόλη αὐτὴ ὁ Ἀνδρέας κήρυττε σὲ ὅλη τὴν Ἀχαΐα, τὴν ἐποχὴ ποὺ ἦταν ἀνθύπατοι ὁ Λέσβιος καὶ ὁ διάδοχός του Αἰγεάτης. Ὁ πρῶτος μαζὶ μὲ τὴ σύζυγό του Μαξιμίλλα προσηλυτίστικαν στὸν Χριστιανισμό. Ἡ Πάτρα ἀπετέλεσε ἐν τέλει τὸν τόπο τοῦ μαρτυρίου τοῦ ἀποστόλου Ἀνδρέα, ὁ ὁποῖος πέθανε στὸν σταυρό, πιθανῶς τὴν ἐποχὴ τοῦ διωγμοῦ τοῦ Νέρωνα, ὅταν ἀνθύπατος ἦταν ὁ Αἰγεάτης.
Ἡ μνήμη τοῦ πρωτόκλητου ἀποστόλου Ἀνδρέα ἂς ἑορταστεῖ ἀπὸ ἐμᾶς ὀρθὰ καὶ ἂς καταστεῖ ὁδοδείκτης πρὸς τὸν Μεσσία. Ὁ ἴδιος ὁ ἀπόστολος Ἀνδρέας δὲν αὐτοπροβάλλεται, παρὰ μόνο ἐπιδιώκει τὴ δόξα τοῦ Χριστοῦ, ἐνῶ τὸ πρόσωπό του προσφέρεται πρὸς φανέρωση τοῦ Μεσσία. Ὁ Θεὸς ἀναπαύεται στοὺς Ἁγίους του, οἱ ὁποῖοι καὶ ἀντανακλοῦν τὴ δόξα του στὸν κόσμο. Τὸ ἦθος τῶν Ἁγίων εἶναι ἦθος Χριστοῦ, ἀλλὰ καὶ μίμηση καὶ συμμόρφωση μὲ τὴ ζωὴ τοῦ Χριστοῦ. Ἔτσι ἀποκτᾶ νόημα καὶ γιὰ ἐμᾶς ὁ λόγος τοῦ ἀποστόλου Ἀνδρέα: «εὑρήκαμεν τὸν Μεσσίαν». Καὶ βρίσκουμε τὸν Μεσσία ὄχι θεωρητικά, ἀλλὰ οὐσιαστικά, ἀναγνωρίζοντάς τον ὡς Κύριο καὶ Σωτῆρα καὶ ζῶντας σύμφωνα μὲ τὸ θέλημά του, ὅπως ἀκριβῶς ἔκαναν καὶ ὁ ἀπόστολος Ἀνδρέας καὶ ὁ ἀδελφός του Πέτρος, ἀλλὰ καὶ ὅλοι ὅσοι τὸν δέχθηκαν στὴ ζωή τους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου