ΜΗΝΥΜΑ

ΓΙΑ ΚΗΡΥΓΜΑΤΑ ΤΩΝ ΚΥΡΙΑΚΩΝ, ΕΟΡΤΩΝ ΚΑΙ ΑΓΙΩΝ ΔΕΙΤΕ ΤΙΣ ΕΤΙΚΕΤΕΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑ

Παρασκευή 20 Δεκεμβρίου 2024

 ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΑΡΟΝΑΞΙΑΣ

«ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΟΙ ΑΝΤΙΛΑΛΟΙ»

Κυριακή 22 Δεκεμβρίου 2024

ΚΥΡΙΑΚΗ ΠΡΟ ΤΗΣ ΧΡΙΣΤΟΥ ΓΕΝΝΗΣΕΩΣ 

Ο χρόνος κυλά αγαπητοί αδελφοί, και ήδη βρισκόμαστε στην τελευταία Κυριακή πριν τα Χριστούγεννα. Η όλη ατμόσφαιρα γύρω μας είναι ήδη εορταστική και οι προετοιμασίες στα σπίτια και τα νοικοκυριά μας έχουν ξεκινήσει σε εντατικούς ρυθμούς. Η ανθρωπότητα πρόκειται να υποδεχθεί τον νεογέννητο Σωτήρα Χριστό, τον λυτρωτή του κόσμου.

Μέσα σε αυτή την εορταστική ατμόσφαιρα όμως, ελοχεύει πάντοτε ο κίνδυνος να παρασυρθούμε από την τεχνητή λάμψη που δημιουργεί ο στολισμός και τα φώτα των ημερών και να χάσουμε το ουσιαστικό περιεχόμενο που είναι φυσικά η Γέννηση του Χριστού. Κάθε χρόνο τα Χριστούγεννα καλούμαστε να ζήσουμε πρώτα και κατόπιν να εορτάσουμε την ενανθρώπηση του ίδιου του Θεού. Στον κόσμο δεν έρχεται απλώς κάποιος απεσταλμένος Του αλλά σαρκώνεται ο ίδιος, γίνεται άνθρωπος, προσφέρεται απλόχερα σε όλους, κοινωνεί μαζί μας και μας προσφέρει την λύτρωση και την σωτηρία.

Για να κατανοήσουμε αυτό το γεγονός, αυτή την Κυριακή την προ των Χριστουγέννων ακούμε την αρχή του κατά Ματθαίον ιερού Ευαγγελίου όπου καταγράφεται η γενεαλογία του Ιησού. Όλα αυτά τα ονόματα που ακούσαμε να αναφέρονται στην σημερινή Ευαγγελική περικοπή, είναι οι κατά άνθρωπον πρόγονοι του Κυρίου μας και απαριθμώνται ώστε να γίνει απόλυτα κατανοητό το γεγονός πως ο Κύριός μας προσέλαβε όντως την ανθρώπινη φύση και γεννήθηκε ως τέλειος άνθρωπος. Η Εκκλησία μας θέλει να διαλύσει οποιαδήποτε αμφιβολία μπορεί να υπάρχει σχετικά με το γεγονός της ενανθρωπήσεως του Κυρίου, αποδεικνύοντας μέσα από το γενεαλογικό Του δέντρο την κατά άνθρωπον συνάφεια του Χριστού με τους προγόνους Του.

Στην ιστορία της Εκκλησίας μας υπήρξαν πολλές αιρέσεις, οι οποίες αμφισβήτησαν την ουσιαστική σάρκωση του Υιού του Θεού. Μη μπορώντας κάποιοι να εξηγήσουν με την λογική αυτό το συγκλονιστικό πράγματι γεγονός της σαρκώσεως του Χριστού, έδωσαν τις δικές τους λογικοφανείς ερμηνείες αρνούμενοι το γεγονός ότι ο Χριστός έλαβε στο σύνολό της την ανθρώπινη φύση, χωρίς βέβαια την αμαρτία η οποία ούτως η άλλως δεν αποτελεί στοιχείο της αλλά ξένο σώμα, που προσέβαλλε τον άνθρωπο και την φύση του μετά την πτώση των πρωτοπλάστων.

Η ανάγκη βέβαια αυτή που αισθάνεται η Εκκλησία μας ενώπιον της εορτής των Χριστουγέννων, να μας αποδείξει την τελεία ενανθρώπιση του Κυρίου μας δεν είναι ούτε τυχαία, ούτε άνευ λόγου, αφού από αυτή την αλήθεια εξαρτάται όλο το γεγονός της σωτηρίας του ανθρωπίνου γένους. Αν έστω και μία στιγμή αρνηθούμε ότι ο Κύριος έγινε τέλειος άνθρωπος, τότε αυτομάτως αρνούμαστε και την εν Χριστώ σωτηρία αφού ο άνθρωπος δεν μπορεί να σωθεί από μόνος του αλλά σώζεται εν Χριστώ. Και σώζεται εν Χριστώ μέσω της σαρκώσεως του Κυρίου ,γεγονός που αναγέννησε και αγίασε την ανθρώπινη φύση.

Η Γέννηση του Χριστού, αδελφοί μου, μας προσφέρει την μεγάλη δυνατότητα να αναλογιζόμαστε τα λάθη μας, να μετανοούμε και ζητώντας την συγγνώμη του Θεού να αναγεννιόμαστε πνευματικά, καταργώντας τα δεσμά της αμαρτίας. Ο Χριστός γίνεται άνθρωπος και επαναφέρει τον Αδάμ στον Παράδεισο. Διορθώνει την παρακοή των πρωτοπλάστων με την δική του υπακοή στο θέλημα του Πατρός Του και έρχεται ως μοναδικός και πραγματικός Σωτήρας που μας σώζει από την αμαρτία, την αιτία όλων των κακών και των συμφορών της ζωής μας. Βέβαια για να γίνει αυτό πραγματικότητα πρέπει να δεχθούμε τον Χριστό ως σωτήρα. Πρέπει να πιστέψουμε στην παρουσία Του και να τον εμπιστευθούμε κάνοντας υπακοή στο Θείο Του θέλημα. Αυτό προϋποθέτει αγαθή προαίρεση και άνοιγμα της καρδιάς μας για να γεννηθεί μέσα της ο Χριστός.

Ο κόσμος σε μια μεγάλη πλειοψηφία και φέτος θα εορτάσει τα Χριστούγεννα επιδερμικά. Χωρίς βάθος, χωρίς ουσία, χωρίς Χριστό. Εμείς, ως πιστά μέλη της Εκκλησίας, ας εμβαθύνουμε στο νόημα και το περιεχόμενο της εορτής ώστε κοιτώντας την Φάτνη να μην βλέπουμε απλώς ένα βρέφος, αλλά να αναγνωρίζουμε τον Σωτήρα και Λυτρωτή μας που έρχεται για να μας βάλει ξανά στην Ουράνια Βασιλεία Του.

ΠΗΓΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου